RUTA DE LES CABANES DE VOLTA DEL MUNICIPI DE MASSOTERES

Des de l'Ajuntament de Massoteres ens proposen una ruta per les cabanes de volta del municipi. És una ruta pensada per fer en BTT i es pot iniciar en qualsevol dels tres nuclis que formen el terme municipal.

Les característiques tècniques són les següents:

Nivell: Fàcil
Km totals: 21 Km
Altitud màxima: 620 m
Altitud mínima: 415 m
Tipologia de l'itinerari: Circular.

Descripció de la ruta:

La ruta de les cabanes de volta és un itinerari circular. Es pot iniciar des de qualsevol dels tres nuclis de població: Massoteres, Palouet o Talteüll.

Durant el recorregut us trobareu moltes bifurcacions de camins, és recomanable portar el gps (més avall us facilitem enllaç)

Si iniciem la ruta a Massoteres sortim de la plaça en direcció Guissona, cal que gireu al primer carrer a l’esquerra. Després de recórrer uns 360 metres creueu la carretera LV-3113 de Guissona a Biosca. Seguiu la pista asfaltada fins per passar davant un cobert i gireu a la dreta. Trobareu un gran plataner que ombreja la font de Farell, on els caçadors feien parada per esmorzar. Seguiu la pista deixant endarrere tres explotacions ramaderes. La tercera és la granja Cornudella, a la seva esquerra hi ha un turó on s’hi troben les tombes de Farell, 40 enterraments excavats a la roca. Per arribar-hi haureu de deixar la bici a peu de camí i seguir un petit sender que us hi portarà (no està senyalitzat). Seguiu la ruta, ara ja per camí de terra fins arribar a una cruïlla de 4 camins, agafeu el camí de la dreta, i continueu fins a tornar a creuar la carretera de Guissona a Biosca, aquest cop girareu a l’esquerra direcció Biosca, i al primer trencant a mà dreta us heu de desviar just al costat de les instal·lacions del pitch and putt.

Pugeu per aquest camí i agafeu el primer trencant a l’esquerra, ara seguiu la pista direcció Talteüll, on podreu aprofitar per omplir les cantimplores a la font de davant de l’església romànica de Sant Pere de Talteüll. Si no voleu pujar fins dalt al nucli, desvieu-vos a l’esquerra on deixareu una explotació ramadera, amb diferents naus de bestiar. Aprofiteu les baixades d’aquest tram fins arribar a la riera de Palouet, i d’aquí cap al poble. Des de Palouet seguireu direcció la bassa de Palouet, punt d’observació d’aus i la vorejareu per l’esquerra, seguint el camí de terra principal. En aquest punt s’inicia el tram de més desnivell de tota la ruta, des d’on podreu gaudir d’unes vistes esplèndides del poble. A partir d’aquí ja només us queda planejar, entrarem a una pista asfaltada que uneix Vicfred amb Guissona, cal que us desvieu a la dreta i desprès al primer camí a mà dreta ens tornarem a incorporar al camí de terra fins arribar a Massoteres.

A Massoteres us podeu refrescar a la font de la plaça de l’església i visitar els carrerons i les places del seu nucli antic.

Informació extreta de www.massoteres.cat . En aquest enllaç trobareu els  trakcs gps

On menjar: A Palouet trobareu un restaurant. Prop de la Ruta, Torà i Guissona disposen diferents establiments on podreu menjar.