L’any 2018 ha estat declarat Any Europeu del Patrimoni Cultural, i l’Agència Catalana de Turisme s’uneix a aquesta iniciativa des de la vessant de la promoció del turisme cultural. El repte és posicionar la cultura com a eix principal de diferenciació del destí, i alhora, propiciar que el turisme posi en valor la cultura i contribueixi a la seva sostenibilitat econòmica i social.
És, doncs, un repte bidireccional
en el qual la cultura potencia la singularitat dels atractius turístics culturals;
per la seva banda, el turisme vetlla per la sostenibilitat de la cultura.
Amb l’Any del Turisme Cultural es
vol reivindicar tot el patrimoni cultural, tant el més reconegut
internacionalment com el més local i el que passa més desapercebut. Perquè el
patrimoni cultural es troba a tot Catalunya i es vol procurar que hi hagi cada
vegada més equilibri en els diferents territoris i que els fluxos econòmics derivats
del turisme cultural arribin a tot arreu.
Els objectius de l’Any del Turisme Cultural 2018 a Catalunya
són els següents:
- Vincular de forma més directa la cultura com a element diferenciador de la marca Catalunya.
- Incrementar el volum d'ingressos per turista a partir d'una oferta d'experiències turístiques de més valor.
- Fomentar la creació d'una oferta de qualitat orientada a una demanda de qualitat, a partir de la transformació dels recursos culturals en productes turístics vendibles.
- Fer valer la riquesa de Catalunya com a destinació de destinacions autònomes, sostenibles i competitives, impulsant una millor distribució territorial de l'activitat turística.
- Aprofitar l'oportunitat de treballar la descentralització remarcant el valor turístic de la cultura catalana.
- Incrementar el consum d'experiències turístiques culturals dels visitants un cop són a Catalunya.
- Maximitzar els beneficis que pot generar una cultura que s'aprofita del turisme també pels residents.
Els mercats prioritaris són:
França, el Regne Unit, Alemanya, Rússia, Itàlia, Regne Unit i Irlanda, Espanya,
Bèlgica i els Països Nòrdics; en un segon nivell: els EUA, Austràlia, Xina,
Japó i Xile.
El sector
turístic i el sector cultural de Catalunya estan plenament implicats en l’organització
i execució de les diferents actuacions de l’Any del Turisme Cultural 2018, siguin
les de pròpia creació i implementació o les proposades pels departaments de
Turisme i Cultura de la Generalitat de Catalunya.
-
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada