El sector turístic requereix una alta capacitat d’innovació. Per poder innovar és important detectar les tendències que tenen èxit durant una temporada i adaptar els serveis i l’oferta a les necessitats i demanda dels turistes.
TrekkSoft, tour operador online
de viatges, activitats i lloguers, ha fet un informe sobre les preferències per
a la indústria del turisme en aquest 2017 on destaquen tendències adaptables a
la Segarra i que no hauríem de perdre de vista.
Els "Millennials", el segment de consumidors més extens i
molt influent en el sector turístic, busca organitzar els seus
viatges online. Valoren més les experiències que els béns materials, però
sovint no tenen mitjans suficients per reservar unes vacances
"exòtiques" a l'altra punta del món. Es preveu que el 2018
els millennials viatjaran als destins que estiguin dins del seu
pressupost.
Foto: Mariajosep Jové
Turisme actiu i d’aventura. En els últims anys s’ha detectat un
creixent interès entre els viatgers per experiències més personalitzades i menys
interès per l’aventura extrema.
Foto: Pere Sellés
Dones que viatgen soles. Avui el 80% de les decisions de viatges
són preses per dones i la indústria turística ho té en compte. Les viatgeres
actuals estan disposades a explorar i gaudir experiències noves i moltes trien
viatjar soles.
És un mercat en alça que no es pot
obviar i els tour operadors i destinacions poden beneficiar-se’n si donen i
transmeten seguretat a les viatgeres solitàries.
Turisme gastronòmic. Cal reconèixer-ho, sempre que parlem de
viatjar arribem a un punt on parlem de menjar. El turisme gastronòmic s’ha
tornat una tendència emergent a tot el món.
La gastronomia està molt lligada
a la cultura de la destinació. No es tracta només de menjar fora, sinó que en
aquest sector s’han d’incloure cursos de cuina, visites a explotacions
agrícoles i ramaderes, mercats, degustacions, …
Foto: Restaurant Palouet de Segarra
Turisme sostenible. Els canvis globals ens afecten a tots. Cada
vegada més viatgers són conscients de l'impacte que les seves experiències
tenen en el planeta i, com a resultat, més opten per mesures sostenibles en els
seus viatges.
El 2017 ha estat declarat Any del
Turisme Sostenible per les Nacions Unides com una oportunitat única d'avançar
en la contribució del sector turístic als tres pilars de la sostenibilitat: econòmic,
social i mediambiental.
Fotografia mòbil. Cada vegada més turistes utilitzen la fotografia
mòbil per documentar els seus viatges. El sector turístic pot beneficiar-se d'aquesta
tendència, ja que sumarà valor als seus esforços de màrqueting mitjançant el
contingut generat pels mateixos usuaris.
Foto: Mariajosep Jové
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada